ÅR 1936 TILL IDAG

Resan för det vi idag kallar MARC började redan år 1936 när företaget Götpapper Presentreklam AB grundandes. Götpapper var bland de första aktörerna inom presenter och kontorsmaterial i Sverige. Efter en enorm utveckling med etablering av lokalkontor i bl.a Stockholm och Malmö tog företaget, då med Björn Ericson vid rodret, sikte på reklam- och företagsprofilering. Det var så vi fann vår identitet i mer reklambyråliknande uppdrag. Under år 2009 ändrades namnet till MARC som står för Marketing Advertising Relations och Creativity vilket resulterade i en mer tidsenlig logotyp.

Vår roll är att vara en kreativ partner med ambitionen att hitta produkter med kvalitet och känsla som ger din kommunikation, kampanj eller aktivitet ett extra värde. Vi strävar alltid efter att lyfta din kommunikation till en högre nivå.

Med MARC tar produktdesignen en stor plats. Vi skräddarsyr produkter för ditt företags behov och i enlighet med din grafiska profil. Det är mycket viktigt för oss att alla våra produkter har hög kvalitet och en attraktiv design. Vår AD är alltid involverad i vår produktion för att säkerställa att marknadsföringsriktlinjer följs på bästa sätt.

Vår konstnär Kicki Ternstrand som ansvarar för showroomet lagar alltid hemmagjord mat i kontorets kök när det är dags för ett kundbesök.

Vi vill inte vara störst, vi vill vara unika.

VÅRA VÄRDERINGAR

Personliga

Vår livsluft bygger på långsiktiga relationer. Vi vill att våra kunder skall känna sig en del av vår stora familj. Vi står starka när vi litar på varandra och på så sätt blir du aldrig en i mängden.

Ansvarsfulla

Vi värnar om miljön och vill vara med och bidra till att skapa ett bättre klimat för alla de företag och människor som berörs av vår verksamhet.

Kvalitetsmedvetna

Vi gillar att ifrågasätta. På så vis kan vi alltid skapa produkter som är värda att bära ditt varumärke utan att kompromissa med kvalitén.

Trendmedvetna

Vi följer noga trender och letar ständigt efter nya och bättre varumärken som kan ta oss vidare. Vad vi än gör idag, kan vi alltid göra det bättre imorgon.